Exit-historier |
![]() |
![]() |
![]() |
Matias Mäenpää Anssi Kivaranta Exit historier 304 sider Memoris Det gennemgående, underliggende og lejlighedsvis godt skjulte ved historierne om de 12 superiværksættere er lysten til at give folk noget. Det, der er drivkraften er at give fra sig. Viden, produkter, tanker, ideer. Sætningerne er spredt ud over bogen: Mange virksomheder ville gerne have den hjælp, som vores værktøjer kunne tilbyde Jeg var begyndt at forstå fordelene ved tilbagevendende aftaler Vi rådgav kunderne om, hvordan man laver indkøb Vi lavede også gradvist mere og mere strategi for virksomhederne Det var med kold kanvas.....for gradvist at skaffe de kunder, som de havde brug for Vi tog ud til dem og hjalp dem med det I mange år brugte jeg megen tid sammen med kundeservice for at forstå problemerne med kunderne Vi havde stærke holdninger til, hvordan man eksempelvis bygger en hjemmeside til kunder.... Vi har altid sat kunden først og sørget for, at kunden får en perfekt oplevelse Det handlede helt sikkert ikke om penge Jovist, er der en masse om motivation, penge, aktier, arbejde i døgndrift, finde de få men rigtige medarbejdere, et intenst arbejdsmiljø, ekspansion, gennemsigtighed, ledelsesdiskussioner, medarbejderpleje osv osv. Men under det hele, hvilket enhver succesrig iværksætter er pinligt bevidst om, drejer det sig om produkt og service. Går man efter kun at tjene penge og gøre virksomheden til noget hit-and-run i diverse forklædninger, er man hurtigt ude på et skråplan og lige så hurtigt på vej helt ud.
Fordi mange af bogens forfattere stiller sig frem og viser såbare sider som tvivlsomme barndomme og konkurser, så er der plads til mere end bare succeser, slid og millioner. Bogen er rigtig fin for folk, der har interesse i start-up-virksomheder, og mener man det seriøst, og har man den langsigtede interesse, så får man en meget bred vifte af goodies, der med iværksætternes egen historie på næsten enhver tænkelig måde fortæller om muligheder, fejltrin, succeser, hårdt arbejde, og hvad der ellers skal til for at drive en virksomhed, der har et godt produkt og kan hjælpe andre på deres vej. |
Ældre anmeldelser
- Forbrydelsen
- Feber
- Gift
- Alting har en tid
- Anker Jørgensen og det forunderlige liv
- Det gyldne bur
- Kina Sweet & Sour
- Pundik og Krasnik
- Grand Cru-klubben
- 7 gyldne regler for 2 der lever sammen
- Årgang 2012
- 100 topchefer
- Bonusforældre af Jesper Juul
- Grib kærligheden
- 1950erne
- Altid hos dig
- Heksemesteren - 1-10
- Jane Eyre
- Partner for livet
- 3096 dage
- Familiefred med dine forældre
- Krigens Stemmer
- Joan Ørting Hvad vil du ha´
- Heydrich
- Kærestebreve - skriv med hjertet
- Tine Brylds biografi og retten til det kaotiske ridt
- Blockbuster
- Recepten på lykke
- Den udvalgte
- Mod, sved og tårer
- Den Gule Plet
- Turen går til besættelsestidens København
- Den store leder og jagerpiloten
- Heksenat
- Annemad
- Marco Effekten
- Fru Magnussen rydder op!
- Asger Aamund - en ridder uden frygt og dadel
- Camp Century
- A-Z - kærlighed og seksualitet